The Fooo Noveller!

Här kan du läsa noveller om The Fooo

A Real Friend (Del 2)

Kategori: Allmänt

Förlåt för att jag inte skrev något kapitel igår men jag hann inte riktigt. Men här kommer del 2
Förra delen
 
- Är det något problem Emma?, frågade mamma.
- Nej det är lugnt, sa jag........
____________________________________________________________________________________________
 
- Aha och vem var det där?, frågade han. 
- Mamma, Hon tycker inte om när jag får nya kompisar, sa jag. 
- Så vi är kompisar?, frågade han.
- Det sa jag inte, sa jag snabbt. 
- Det gjorde du visst, sa han och log.
- Du jag vet ju inte ens vad du heter, sa jag. Han tittade på mig med en konstig blick.
- Omar, sa han sig. Då slog det mig. Det var han alla tjatade om hela tiden. Hans mörka hår och örhänge i ena örat.
- Aha, född 12 noveember, kom till Sverige 2005 från Venezuela, dold talang parkour och gillar enchiladas, sa jag. Han tittade konstigt på mig.
- Får höra det ofta i skolan, sa jag. Han nickade.
- Var ni inte fyra stycken?, frågade jag. Han vände sig om
 
Omar´s perspektiv
 
Jag vände mig om men killarna var inte kvar. Jag såg att dem stod utanför.
- Ursäkta mig en sekund, sa jag och sprang ut.  
- Det gick ju bra, sa Felix när jag hade kommit ut.
- Vad hände med "vi är precis bakom dig?", sa jag.
- Äsch du klarar dig så bra själv, sa Oscar. Jag gav honom en blick. 
- Jag kan bara inte slut tänka på henne. Hennes mörka hår och fina bruna ögon och hennes perfekta läppar, sa jag och tittade på henne. Hon satt där inne och läste. Hennes ögon var så inne i boken. Dem var så fina. Då knäppte Ogge med fingret framför mina ögon så att jag vaknade.
- Du är inte den enda som råkar gilla henne, sa Felix.
- Alla ni gillar henne också va?, sa jag. Dem nickade. 
 
Emma´s perspektiv
 
Jag läste i min bok ett tag men sen blev jag så nyfiken på vad dem pratade om. Jag öppnade försiktigt dörren så att jag hörde vad dem sa. 
- Okej, vi kör sten, sax, påse om vem som får bjuda ut henne, sa Omar. Alla ställde sig i en ring. Felix åkte ut först. Sen åkte Oscar ut. Nu var det bara Omar och Ogge kvar. Såklart så vann Omar. Nu blev jag arg. Hur kunde ahn ens gör något sånt. Jag som nästan hade börjat lita på honom. Jag gick in och satte mig ner på samma plats igen. Sen kom Omar in.
- Förlåt att det tog sån tid, sa han. Jag svarade inte honom utan fortsatte att läsa vidare. Han lyfte upp mitt huvud med hans hand men jag drog bort mitt huvud.
- Är du arg?, frågade han. Då tittade jag upp på honom.  
- Nej, vad skulle jag vara arg över?, sa jag och log. 
- Inget, sa han och satte sig ner. Jag bara tittade på honom.
- Du missar poängen, jag är arg på dig, sa jag coh rest mig upp. 
- Varför?, sa han och reste sig upp.
- Jag är inget objekt som man tävlar ut. Jag är en människa, jag gör mina egna val. Jag kanske hade gått ut med dig om du bara hade sagt som det var. Men tydligen tävlar ni om mig istället, sa jag och gick. HAn tog atg i min arm. 
- Släpp, sa jag.
- Inte förrän du säger var du fick den idén ifrån, sa han. 
- Det vet du mycket väl, sa jag och slet mig loss. Jag hade så bråttom när jag sprang ut att jag krockade in i Felix och trillade och fick han över mig. 
- Du har löv i håret, sa han och tog bort dem. Jag log. Nej jag kunde inte falla för honom nu. Han hade också tävlat om mig. Jag puttade bort honom och ställde mig upp. Jag sprang hem...
____________________________________________________________________________________________
 
VAd tror ni händer i nästa kapitel? Kommentera!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: